Vi måste alla bli medvetna konsumenter. Så är det bara. Ska vi handla ska det vara bra grejer som håller på alla plan och som funkar i längden. Här kommer en historia om en kvinna som heter Anna Hägglöf, en Blankens-kund faktiskt, det är så jag träffat henne. Hon bar på en idé om att skapa bättre valmöjligheter för den medvetna konsumenten, och lanserade för en månad sedan varumärket Mindgarb. Det mitt i livet med tre barn och vid sidan av sitt vanliga arbete som lärare. Designfilosofin är att varje plagg ska vara unikt, enkelt och hållbart. Är det något jag insett efter snart fem år med Blankens, så är det att det är en jäkla skillnad på att drömma och att göra verklighet av sina drömmar. Båda är lika viktiga delar av livet, men gudarna ska veta att det krävs en extra växel och ett engagemang som glöder för att skilja drömmarna som är menade att "bara" vara drömmar från dem som är menade att bli verklighet. Att släppa en första kollektion med två byxmodeller, Misty och Yoko, i italiensk ull, som tillverkas i Borås i Sverige och där en del av vinsten går till Forum for African women educationalists som arbetar för flickors rätt till utbildning - är inget litet projekt att ro i hamn. Jag är imponerad som sjutton och tänker att är du på jakt efter en bra, snygg, mångsidig och långlivad svart byxa ska du kanske kolla in Mindgarb? Här är Anna i byxor från sitt egna märke Mindgarb, matchat med Blankens känga the Camden (slutsåld i många storlekar just nu, men kommer snart in i alla storlekar igen!) i miljövänligare vegetabilgarvat läder.