<ul> <li>Tvära kast mellan högt och lågt här i bloggen, det är så det brukar vara! I det som blivit mitt jobb, att göra skor, finns det ju många processer att gå igenom? Hur vet man till exempel att en sko är rätt sko för varumärket och för kunderna? Jag menar, det finns ju potentiellt en miljard olika skor vi skulle kunna göra, men alla är ju inte "Blankens". Så vilka är det egentligen? Så här tänker jag alltid: Jag ser framför mig mig själv eller en kund, en vanlig dag när det är lite bråttom till jobbet eller lördagen ligger lång och ledig framför en. Det minsta man vill då är krångel. Nej, det måste liksom gå lätt att bli färdig och redo för dagen. Samtidigt är jag långt ifrån ensam om att njuta av den sköna känslan av att vara rätt i sina kläder. Att känna sig fin, cool, som sig själv! På något vis måste dessa två alltid kunna kombineras för att jag ska veta att en Blankens-sko är en Blankens-sko. Du har dina jeans och din T-shirt, eller dina svarta byxor och en skjorta - eller vad det nu kan vara - och så lägger du till detaljerna som är DU. Som adderar personlighet och signalerar stil, och där spelar skorna störst roll och det är DÄR jag vill att våra skor ska göra det stora jobbet. Och med den här processen ständigt pågående i huvudet vet jag till slut alltid vilka av skorna vi jobbar på och tar fram som ska nå produktion.</li> <li> </li> <li>Vårt senaste skosläpp <a href="https://blankens.com/collections/new-in/products/the-mojave-black-leather">The Mojave</a> är ett perfekt exempel på detta! Istället för Vans eller Converse eller sneakers dyker denna nätta april-oktober-känga upp! Att den är gjord i vegetabilgarvat miljövänligt läder gör den inte heller precis sämre! Älskar denna mycket!</li> </ul>